Blodad tand..





För 2 veckor sedan klarade vi av St Anna Pike Open med nöd och näppe.. Team No Name tog tävlingens största gädda, 111cm lång och 9.6kg.
Men i totalen var vi en bra bit från vinst. Även om många inte ens hade kontakt med fisk, flera lag gav upp och t.o.m avlutade tävlingen innan målgång.
Fisket var riktigt segt. Nio timmars fiske med endast två landade fiskar. Bauer skulle sälja allt och bara fiska fettfene fiskar men hade redan dagen efter ändrat sig.

I helgen hade jag och Ante grymt mycket kontakt med stor fisk. Även om gäddorna inte riktigt var i stöten landade vi 7 fiskar med en topp på 7kg.
Det som gjorde dagen lite extra spännande var just att vi hade följe ända in till båtkanten av ett flertal gäddor mellan 8-10kg.

Jag och Bauer diskuterade saken över telefon och efter att jag skvallrat om helgens fiske beslöt vi oss för att ställa upp.
Trots en taskig dag den 10okt fick vi lite blodad tand av tävlandet och vill ha revansch nu i en kommande tävling.
Demon Pike St:Anna. Upplägget är simpelt, största gäddan vinner hela skiten !

Även om jag känner en viss skeptis till denna tävling då det räcker med en tävling i Stegeborg enligt mitt tycke, kan nog denna tävling ändå vara kul. Konkurrera med Pike Open? Nae..

skitfiske/ jocke


Kommentarer
Postat av: emelie

JOCKE ! Välkommen till bloggvärlden ;)

2009-10-20 @ 20:41:01
URL: http://pemme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0