Demon Pike St Anna.

Pratade om upplägget i fredags med Dennis. Men dennis hade plötsligt med väldigt kort varsel ändrat planer och ställde in. Jag satt då i soffan, tittade stummt på jenny som frågade "- Vad är de nu då?" Hon såg på mig att jag blev förtvivlad. Blir det ingen tävling ? Fan. Jag tänkte länge hur jag skulle lösa problemet. Här gällde det att tänka snabbt. Med endast 12 timmar kvar till starten var jag ensam. Jag samlade mina tankar och gjorde det jag inte trodde jag någonsin skulle göra. Tanken slog mig när jag såg ett sms jag fått från Chrille tidigare i veckan, där han frågat om vi skulle bilda ett lag till denna tävling. Jag tog upp telefon och smsade Chrille i team "Slät om Baken".. För övrigt vinnarna i St Anna Pike Open. Vi har fiskat med varann förr men att fråga om en plats i laget kändes som att sjunka lågt. Men vad skulle jag gjort ?

Det tog inte lång stund innan det plingade till i telefon. Det var goda nyheter, chrille och jimmy accepterade min förfrågan. Då var det bara att fokusera på fisket igen. Problemet var löst !
2 Team i samma båt. "SlätOmBaken" featuring. "No Name"

kl 05:35 i totalt mörker blev jag hämtad. Vi åkte ner till Stegeborg där starten skulle gå och där också Chrille har sin båt. Väl nere med 15min kvar till samlingen var det inte en själ vid hamnkrogen.
-Vad fan nu då? Blir de ingen tävling?
Men efter en stunds stampande kom tävlings arrangörerna. Vi tog snabbt vår planka. Reglerna var enkla, fångad gädda fotas mot mätplankan och skickas snabbt tillbaka i vattnet.
Vi stack bort till båten och lastade i prylarna i båten och puttrade sedan ut..

När starten gick lade vi vårt fiske där jag och Ante hade haft bra fiske förra veckan.
Det tog inte lång stund förns Jimmy krokade första fisken.. En liten gynnare, men som man brukar säga "En liten kvist killar mer".. Det tog bara några kast till så satt nr 2 för jimmy. -Härligt ! Killen är ju het idag" efter en stund krokade jag första fisken.. en fin liten bit på ca 2-3kilo. Det blev foto på den bara för att känna att vi tagit klivet in tävligen. Snabbt efter det kom Chrilles första, en på 78cm. Jag tog en till efter det och kände att de nog skulle bli en grymt bra dag. "Nu fattas bara dom stora!!!" Efter en timmes fiske hade vi krokat 5 fiskar. Ingen stor men fisken fanns där och det vara bara frågan om när den skulle hugga.
Chrille insåg att vi inte hade mycket olja kvar och ringde ett snabbt samtal till hans farsa.
Vi fiskade en stund till utan framgång, sen åkte vi in till bryggan igen där Chrilles farsa kom med olja. Efter ett snabbt depå stopp var vi igång igen..



Snabbt tillbaka mot första viken.. men stannade på vägen och fiskade av en vasskant. Där krokade jag en fet men liten gädda i 3-4kg klassen. 79.5cm. Vi svor att vi bara fick småfisk och undrade vad som var problemet.
Vi fiskade ytterligare av viken vi börjat i. Där tog vi två snabba fiskar igen. MEN SMÅ !
Men dagen blev inte som vi trott.. Vädret sa "bra fiske" men sanningen var en annan.
Vi fiskade, fiskade och fiskade.. Men utan hugg. Inte ens ett litet pet.
Draglådan låg utspridd i båten och alla beten som fanns hade fått sin tid men vi hittade inga färger som gav fisk.
Humöret började till slut svika och vi diskuterade vad som var fel. Pratade om andra dagar då man fått mycket fisk. Hade dom andra lagen lika dåligt fiske?  Klockan gick trots motgångar fort och vi som var i stegeborgs området, kände att det inte var någon idé att åka någon längre vart.. Vi fiskade av sista vassen och jag tog en liten snipa.



Klockan blev 15:30 och med 30 min kvar av tävlingen bestämde oss för att åka in till bryggan, packa in i bilen och dra oss till samlingen.

Väl på samlingen hörde vi att fisket hade varit grymt dåligt för alla tävlande. Vi började fundera på att lämna in kameran och se om vår 79,5 cm fisk skulle räcka till placering.
Det visade sig att det räckte till en 2a plats. haha, är det sant ? hur är det möjligt!
Vi tog även 4e platsen med Chrilles 78centimeters.

Resultat, topp 3:

Team Demon 2
Team No Name/SlätOmBaken
Team Demon 1


Man kan väl summera dagen som grymt seg med bara 9 fiskar i båten på 9 timmar.
Men som lite tröst tog vi andra platsen och vann även på lotteriet. Jag tog en Tica Haspel rulle, Chrille fick ett Kinetic Spö och Jimmy en Westins Jerk. Ni kanske tycker att ett jerkbait inte är så kul, men Jimmy har en väldigt speciell relation till Westins nu mera.
Tack för en trots allt trevlig dag !!




Kommentarer
Postat av: Jenny

Hjärtat! Skriv inte så långa inlägg som ingen orkar läsa klart. Och var mer dig själv i texten så blir det bra;) men eftersom jag är jag så läste jag klart allt. Hoppas på bättre fiske nästa gång då, men Grattis igen till 2;a platsen!



Ses sen! Puss

2009-10-27 @ 10:53:38
URL: http://jennynilsson.blogg.se/
Postat av: Sama

Jenny jag lovar att det finns en till som läser allt iaf :)

kanske 2 ggr ocks¨:D

2009-10-27 @ 20:03:38
Postat av: Jenny

Hehe okej! Det är du & jag då..



:)

2009-10-28 @ 16:24:39
URL: http://jennynilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0