Premiär i Strömmen Nkpg.

Kl 05:20 ringde klockan imorse. Det var dags att nöta nere i diket mitt i city. Ingen härlig natur precis.
Men kul ändå.. Med 10 minus och vind på 10m/s visste vi att de skulle bli kallt. Men fy fan..

Jag och ante kom ner till strömmen vid halv 7 tiden och mötte upp Chrille och Salle.. Dom hade redan börjat fiska.
Ja höll på att tackla upp och höll på att stryka med redan då av kylan. -Vilka idioter vi är, sa ante.
Vi kunde bara hålla med.. Jag hann inte ens knyta färdigt förns Chrille ropar fisk.. En kort drill och jag håvar hans livs första Öring på 3.4kg. Bara att gratulera.. Vi är ju vana med att han har flyt nu förtiden.

Klockan tickar och ja funderar på att skita i fisket. Ja fryser över hela kroppen. Men, ungefär en timme efter chrilles fisk nyper det i spöt för mig. Ja gör mothugg och krokar dagens första fisk. Inte alls stor, men ändå en fin liten blänkare. Den håller inte måttet så den får simma tillbaks. Jag vänder mig om och ser att Ante drillar. En mycket finare fisk än mig. Fisken går tungt och stånkar.. Ante är van med ghettofisket och hanterar allt perfekt. Väl på land vägs fisken till 6kilo. Kul !

 Nu hade alla fått fisk utan Salle. Men han nötte på.. Vi andra hade fått upp lite värme och tyckte genast att allt kändes bättre. Sen hände nånting.. Fisken högg gång på gång.. Jag tog nr två, Chrille nr två och Salle fick sin första.

                     

Rickard kom bort till oss och anslöt sig till gruppen.. Han hade fått sex st, dock inga godkända.
Jag går upp till Korken för att värma mig lite.. Sen när jag kommer tillbaka har rickard landat en öring på 8kilo ! Grymt fin fisk. Ja började kasta och krokade direkt fisk nr 3 och tyckte livet lekte. Ett par minuter senare tar Chrille och gör ett tungt mothugg. Den här är FIN ! Hans fisk står och tjurar.. går tungt och stöter. Vi spekulerar i om det är en lax. Men när han pressar upp den till ytan ser vi att det är en fin öring igen..
Den landas utan några större problem och vågen visar 7kilo. Den där Chrille, vad ska man säga ? Han har flyt när de gäller fiske, bara att lyfta på hatten.

                     

Snacka om huggperiod.. De tar bara tio minuter så har salle landat en till.. och ett tag efter det en till.
Fan vilket fiske ! Klockan tickar och ja känner att det är dags att bryta. Trots fisket så är kylan mördande.
Vi står inte ut längre. Chrille får dessutom ett joursamtal och måste rycka iväg till linköping.

Vi konstaterar att vi fem landade totalt 18 öringar. Jag 3, Chrille 3, Salle 3, Ante 1 och Rickad 8.
Fan va kul ! tack strömmen för denna premiären.

/J


Kommentarer
Postat av: jimma

Klart ni ska ha värsta fisket när jag inte är med!

2010-02-21 @ 22:29:03
Postat av: jimma

Klart ni ska ha värsta fisket när jag inte är med!

2010-02-21 @ 22:31:11
Postat av: Patrik

Grattis till erat kanonfiske!! :D



Själva så nöp vi ett par öringar vi med

men inga i den klassen!!

Största för min del var på 4.5kg



Skitfiske / Patrik

Team Salmonizer

2010-02-23 @ 22:36:35
URL: http://salmonizer.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0