Dåligt bloggat..

Det har varit dåligt med uppdateringar på sista tiden. Ni kanske tror att jag inte har fiskat men där tror ni fel ! Men nu när det är ljusare på kvällarna osv blir det sällan att man sitter vid datorn. Funktionen att mmsa till bloggen verkar ha knepat till sig för jag får det inte att funka. Men det ska vi lösa. Det har varit en del fiske.. Förra helgen, inget seriöst men vi körde lite abborre nere i kaggebo. Vi spenderade nämligen helgen där. Vi tog ett 40-50tal abbisar och habbe tog även en liten fin gädda. I måndags var jag och Bauer ute med båten och vertikalade lite gös. Men med magert resultat.. Fisken var svårflörtad men vi lyckades pilla upp ett gäng ändå. Fisken stod inte lika tätt som den brukar.. Ett hugg betydde inte att man tveklöst fick mer fisk på samma plats. Lodet visade också mycket fisk i mellanvattnet vilket vi fick svar på när Dennis höjde jiggen mot en banan på lodet och fisken knep jiggen direkt ! Riktigt häftigt ! Väl hemma i lägenheten stod resultatet efter en kvälls fiske på 9 gösar och en topp samt nytt pb för Bauer på 4,52 kg !
Och även denna helg spenderades i kaggebo.. Det blev några timmars abborr fiske igår. De högg konstant och vi tappade räkningen tillslut. Men mer fiske har de inte varit. Har hjälpt farsan att bygga altan på landet så jag har haft ont om tid. Skönt tycker nog Matsa, då missar han inte så mycket ;)
Ska snart inhandla en 80-kärra och traila ner båten till kaggebo för att ha den där under semestern. Ska bli skönt att kunna vara lite mobil och testa nya vatten. Har ju harvat i st: anna och slätbaken i 10 år nu ! Men jag ska defenitivt inte sluta fiska där! Aja, nu börjar det fotboll på tv. Så jag ska runda av. Men först: Det blir gösfiske i veckan och rapport efter det !
 Adjö / J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0