Tävlingsdags!

Imorn går årets första upplaga av St: Anna Pike Open av stapeln.
Är lagom taggad på ett positivt sätt. Tävlar inte med dom jag brukar på grund att att Conny aka Kalas-Conny ska på kalas och Bauer ska till Lund. Så jag tänkte att jag och farsan skulle köra för gubben har varit sugen på fiske länge nu. Så vi bestämde oss för att fiska ihop och bildade "team Faroson". I tisdags ringde Peter mig och frågade hur det såg ut med plats i båten inför Pike Open. Jag som inte gillar att tävla med full båt var skeptisk. Men när farsan förklarade läget med sin dåliga rygg och ett eventuellt avhopp beroende på hur han känner sig imorn fick Peter en plats i båten för att säkra min existens i tävlingen.
Planen för dagen stannar i båten men är något osäker fortförande. Jag tror det gäller att spela sina kort väl imorn eftersom leken pågår fortförande sporadiskt i vikarna!
Meeen, det visar sig imorn om vi gjort rätt eller ej.
Har pulat lite med beten till tävlingen. Sponsorbeten med andra ord. De som får gäddor på 100cm+ belönas med en Zuko-Tail. Dock sponsrar jag "bara" med 5beten så om det skulle vara så att fler än 5 meter gäddor fångas är det dom 5 längsta gäddorna som prisas!
Har även gjort några till mig själv, Raiders i heta kulörer ! Meeen dom är för heta för att visas här och nu. Samt att dom kommer nog avslöja våran plan om hur vida vi åker ut eller in i skärgården !
MVH, J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0