Singö nästa vecka !

Har inte uppdaterat bloggen på riktigt länge. Den har liksom fallit lite i glömska.
Har haft lite strul med båten jag köpte NY i augusti förra året. Men efter att ha eldat på bra i röven på en viss återförsäljare börjar det nu hända grejer.
Men men, vi har hunnit med tre pass vid Gustaf Dahlén efter den där laxen som man så gärna vill få men utan resultat. Ett par pass i närliggande sjön har man också gjort. Gädda & gös har vi pillat efter med bättre resultat.
Bla 8 gäddor över metern, största på 10,9kg & en fin gös på 5,8kg. Skärgårn har inte riktigt levererat som tidigare år men hoppas kunna jaga lite stor abborre senare under semestertider.
Tillbaka till ämnet. Nästa vecka kommer jag och Ante nöta efter de stora uppe vid Singö.
Första resan dit för oss och vi har stora förhoppningar efter alla rapporter om riktigt bra fiske. Men, laxfiske är laxfiske och man kanske borde tagga ner lite så man inte blir besviken. Vi vet ju att vi kanske kommer upp en vecka sent men förhoppningsvis kommer det in ett bra flak med lax som ska slåss om våra skedar ;)
Ska försöka micro-blogga mer från telefon under fiskets gång och ge fan i att göra några längre utlåtanden eftersom jag tycks glömma bort att sätta mig vid datorn när jag kommer hem från sjön !
mvh / J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0