Ikväll har jag och farsan kört lite abborr...

img_0312 (MMS)

Ikväll har jag och farsan kört lite abborre. Vi åkte ut med båten till våra gamla abbis-grund som vi fiskade mycket vid för tio år sedan här i kaggebo. De började trögt och vi hade bara några mindre borrar efter jiggarna. Sen åkte vi till sista stoppet som var en liten kobbe utanför en ganska grund vass. Ganska direkt ropade farsan i fören att han hade fisk. I tro om att det var en liten gädda surnade han till. Han gillR nämligen inte gädda som vi andra gäddpojkar. Men efter en stund kom dom där sköna abborre killen i spöet. En stor abbis kommer glidande in mot båten men skakar sig loss. Men det var inget att hänga läpp för. Abborrarna stod nämligen på rad.. Vi hade sedan en underhållande kväll kan man gott påstå. Ca 25 abbisar landade och många tappade. Största vägde på pricken ett kilo ( på bilden) och på andra plats en på 7hg.. Så det var riktigt fina fiskar. Kanske borde tillägga att den på ett kg blev farsans officiella personbästa. Största han har vägt. Inte nog med abbisar så hade jag och Conny för någon dag sedan kul fiske. Då körde vi gädda med lätt utrustning.. o vad gädda vi fick. Iaf vad vi är vana vid det här året.. Om vi samlar ihop timmarna vi körde, de blev nämligen lite spridda skurar fiske då vi var ute och "bada" med flickvännerna på en ö men. Som ja räkna det till blev det 16 gäddor på 5 timmar. Helt ok! Aja nu ska jag sova. Höörs !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0