Kreta, Rethymnon.

På söndag morgon kl 07:20 styr jag och jenny till Kreta, närmare bestämt Rethymnon. Där vi ska semestra en vecka. Jenny har lovat mig en dags fiske där nere utan att ja ens behövde fråga ! hehe.. När hon kläckte ur sig det var jag tvungen att googla lite om stället och fisket. Till en början var de svårt att hitta något om fiske överhuvud taget men med rätt sökord blev det bingo. Rethymnon beskrevs som sportfiskets huvudstad bland de grekiska öarna, då kom frossan ! Jag sökte vidare för att hitta något hett alternativ till "Big Game"-fisket med grov trolling utrustning som jag inte tror är lika kul och hittade vad jag sökte efter. Fiske med "stora" haspel-rullar och poppers samt speed jigging efter "Amber Jack" ! Fisken är en i släcktet Jack-familjen så som Giant Travelly (GT) osv. De beskrivs som de tuffaste fiskarna i världen ! Under läsningen reste sig håret på armarna bara mer och mer.. Kommentarer som "AmberJacks are a heck of a lot of fun to fight & catch and they will leave your arms sore! This species separates the men from the boys". Just nu kan tiden inte gå långsammare. Fan vad häftigt de ska bli ! Fisken är inte groteskt stor som Marlin osv men fisk på 35-40kg är inte ovanliga men de finns större. Man får bara hoppas att man lyckas kroka en ! För jag antar att man inte ska räkna med det. Men tydligen attackerar fisken i stim och dubbel, trippel hugg hör tydligen till vanligheten när man väl hittat fisken.

        

           


Kommentarer
Postat av: sama

Hoppas på lite flyt i grekland då :)

2010-07-29 @ 16:24:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0