Gös Kväll.

Igår åkte jag och Conny ut en sväng efter jobbet för att vertikalfiska lite. Vi tog även med oss lite met-prylar eftersom flickvännerna gav oss tummen upp att komma hem lite senare. Vi började på det numera "vanliga" stället. De tog en liten stund och ja började tveka. -Gösen kanske har flyttat på sig nu, lekbestyren är nog klara iaf ! sa jag till conny. Just som jag kände för att flytta på oss gjorde conny mothugg. Första gösen landad. Ingen bjässe precis men väl en godkänd fisk. Vi jobbade vidare och fler gös fick syna insidan av båten. Kul för Conny, tänkte jag som ännu inte fått någon. Men tillslut nöp det även i min jigg..



Vi åkte till ett annat ställe där det var lite djupare. Men inget hände där. Så conny föreslog att vi skulle plocka några strömmingar och testa att meta medans vi jiggade för att öka våra chanser ytterliggare. Sagt och gjort..
En stund senare med en hink fylld med strömming var vi tillbaka på ställe nr 1. Vi gjorde prylarna klara och lade ut. Det är faktiskt lite nostalgiskt att sitta och kolla flöten. Fan va skönt ! Och en bättre kväll kunde vi inte få !

Plötsligt börjar Conny vrida på sig och hojtar om fisk. Jag tror honom inte så jag fortsätter mitt vertikalande.
När jag sen vänder mig om ser jag hur hans spö står i en djup båge. -Tror du mig nu eller ? Jooo då conny ja tror dig ! -Är de gös eller ? frågade jag.. Njaa, det känns mer som gädda. En trind gädda visar kort där efter sidan innan den rusar igen. Conny drillar försiktigt eftersom vi fiskar med floucarbon tafsar när vi metar gös.
En stund senare håvar jag gäddan. En fin sak på 6 pannor. Kul ! Men ska jag vara ärligt är jag besviken.. Hellre en gös i sån sice ! Sa Conny. Ett snabbt kort och i med den igen..



Conny tar två gösar till  innan vi ger upp. Metet gav inte mer än den gäddan. Men det var kul ändå.
Vi packar ihop och drar oss hemmåt. Det var bara att se sig slagen idag. Jag tog endast en gös.. conny, aa han tog 5. Så det var ett ganska magert resultat men en trevlig kväll. Nu är de bara vänta in lördag, Då Gäddkungen ska utses !

/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0