Ännu en onsdag, en halv vecka kvar..

Planen lyder: Lördag då ska båten upp.

Pratade med gubben om att köra ett pass innan vi kör hem båten. Han var positiv. härligt.
Har en känsla i kroppen att de kan va ruggigt fiske nu i dagarna. Vet inte varför, men de bara är en känsla.

Pratade med Matsa förut över telefon. Han hade tänkt traila sin båt och fiska i bråviken.
Men nappade på idén att följa med ut till skärgårn. Han kände sig även sugen att få tråka farsan lite.
Nice, lite tjaffs i båten brukar trigga mig och göra mig otroligt vass. De två äldre pojkarna ska få smaka..

Inte nog med att gäddfiske är planerat på lördag. Snackade med Ante vid 4 hugget idag och han var, precis som jag sugen på att dra en repa till vättern och försöka lura upp några laxar från ödeshögs karga klippor.
Det sägs att det ska ha kommit igång riktigt bra nu och fångstrapporter viskar om snygga stålblanka laxar.

Det är väl inget action fiske de där med landfisket i vättern, de kan gå många timmar utan hugg. Det gäller att åka med rätt inställning. Att stå att nöta utan hugg från samma plats i 7-8 timmar kräver ett visst psyke.
Vilket jag tror både jag och ante klarar av. Vi hoppas på skitfiske ;)

Så, när ska vi åka undrar du ? Jo, vi pratar om den 28 nov. Passar utmärkt då Jenny ska på en shopping spree i sthlm. Så, de kan nog bli fiske både lördag och söndag den helgen !

                  
HÖRS.


Kommentarer
Postat av: Anonym

http://danolo.asff.nu/vatland.htm



lite små knep inför resan :)

Premiär för mig så kna va bra o läsa på ;)

2009-11-11 @ 21:59:01
Postat av: sama

http://web.telia.com/~u50002052/laxfiske.html



en till :D

2009-11-11 @ 22:01:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0