Inköp, service och planerat fiske.

När vi var ute och fiskade sist skar det i mitt öra varje gång Conny dunkade iväg sina jerkbaits.
Jag bestämde mig för att ta saken i egna händer så jag snodde med mig rullen för att ge den en genomgång.
Väl vid skrivbordet på verkstan kippade rullen efter andetag. Jag plockade isär rullen i alla små delar.
Aj tänkte jag.. hur kan man misshandla en kär kollega på detta sett. Där det väl fanns, liknade fettet mer koda. Hade det varit hans barn hade socialen tagit dom ifrån honom !
Så snälla farbror Joakim gav rullen ett varmt bad i en mix av yes och vatten för att få bort gammalt torkat fett osv. Sen blev de puts, nytt fint fett och olja. Nu är den fan som ny ! Varsegod. Mina öron hoppar och hurrar!



Sen bestämde jag mig, också det efter förra fisketuren att jag skulle skaffa mig en stor håv. Så att stora fiskar inte ska kunna slippa undan i framtiden.
På skeppa hade dom fått in en ny Savage Gear håv med gummi-nät och smart "ihop-fällnings-lösning".
Inte så farlig prislapp heller 500:- annars brukar ju monsterhåvar ligga runt tusenlappen.



Nog med prylar. På söndag har vi bestämt att köra ett sk. Get-together-fiske i slätbaken. Delar av Matsas mask och mete, Team Slät om Baken och sen vi i NoName kommer fiska mot varann tänkte vi. Vi kan kalla det för en vänskaplig tävling.. För vi vet nog alla lika bra att den som får flest och störst kommer tugga om det senare.
Dessutom ligger ju St Annas Pike Open inte långt borta. Matsa tjatar om att grilla korv ihop. Men vi tror att det bara är en anledning för att han ska få chansen att skryta om sin 16kilos snipa. Men visst, det kan väl vara trevligt ;)

Aja, rapport kommer på söndag !
/J

Kommentarer
Postat av: Jonas Dahl

Hej!

Hittade bloggen för någon vecka sedan, den är välskriven och rolig att läsa. Kul också med några som fiskar i samma vatten som en själv och otroligt inspirerande med gäddan på 16 kg. Blev så inspirerad så att jag startade en fiskeblogg själv igår: http://beastmaster.bloggsida.se/

Imponerad över tålamodet med rullen, du verkar ha koll på detta. Kan du tänka dig att serva en rulle åt mig?

Mvh Jonas Dahl

2010-04-23 @ 21:14:26
Postat av: Conny

Knappt trasig rulle ruuhe ;)

2010-04-24 @ 11:15:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0