Tillbaka..

Fick förfrågan om jag var sugen på fiske igår med matsa och chrille. Vad svarar man ? -Klart att jag är.
Vi åkte ut i Chrilles båt som ligger i stegeborg. Man var alltså tillbaka i slätbaken efter bara 2 veckors frånvaro.
De kändes skönt. Planen löd: Gös & Abborre.. Skiter sig de kör vi lite gädda. Vi började att fiska av ett av våra göshak utan ett pill i spöna. Märkligt ! Som matsa brukar säga. Matsa gav då förslaget om lite gäddfiske mitt i allt.. och visst, vi gjorde som han sa.. Ganska snart hade matsa krokat en fisk på sin bj c41 super shallow. Förövrigt samma bete han tog sin 16kilos på i våras.. Men gäddhuggen duggade inte tätt dom heller. Efter ett tag såg vi abborre som följde våra jerkar så ja tog fram jiggspöet och kastade ut. Ganska direkt satt första borren. Både chrille och matsa gjorde som jag och då blev de rally. Abbis efter abbis.. Vi avslutade fisket senare med ca 20 landade borrar, en del tappade och många hugg. Även två gäddor fick syna insidan av båten, men ingen gös. återigen "Märkligt" som matsa skulle sagt. Vi åkte hem ganska besvikna trots ett underhållande abborrfiske. Kanske skulle tillägga att jag tog 13st av dom ca 20 som vi landade ;). Aja, själv smider jag andra planer nu än abborrfiske. Har nämligen hela nästa vecka som ska vigas åt fiske. Jenny börjar nämligen jobba på måndag medans min semester fortsätter. Synd bara att det är juli och inte mars hehe. Det som först ska få sig en omgång är flötestrolling i kaggebo tidiga mornar och sena kvällar. Är grymt sugen på att testa då man gång på gång ser snygga madammer som lurats av en flötestrollad mört. Jag menar hur svårt kan de va ?
Men funkar inte det kanske vi helt lägger de fisket åt sidan och drar upp till älvkarleby. Ja, ni hör ju.. Det är mycket i skallen nu. Jag ska citera Matsa en sista gång innan jag avrundar... "-Du är ju fan manisk". Ok svarade jag.. Men någon måste ju agera pionjär i vårt gäng.. Precis som du introducerade jerkfisket för mig visade jag dig hur gösen ska luras. Eller hur jag visade Chrille hur laxen skulle tas i vättern. Skulle flötestrollingen visa sig leverar skapliga gäddor vet jag en som inte tackar nej till nästa tur !

Ha de så bra i värmeböljan. På måndag kommer pissvädret lagom till gäddsattsningen, Kanon !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0