Tänkte bara snabbt uppdatera med en rappo...

Tänkte bara snabbt uppdatera med en rapport från onsdagens gösfiske som jag visst hade glömt bort att berätta om. Idag blir det ett kort inlägg. Ligger nämligen på hotelrummet i Sthlm och ska strax ut och ränna. Men iaf, vi körde ett vertikal pass som började relativt segt.. Sen efter en stund fick Bauer en liten sen tog de bara några sekunder så tog jag andra. Men stället gav inte mer så vi åkte vidare. På nästa ställe blev vi kvar resten av kvällen. Vi landade totalt 23 gös och kunde förmodligen fått de dubbla om vi hade haft lite tur. Vi tappade mycket fisk och många var bara framme och stötte försiktigt.. I veckan som kommer blir det ett pass igen. Då hoppas jag på lite storlek.. All fisk hittills i år har legat mellan 1-2 kg förutom en som jag tog för ca 2v sen på 3,8kg. Men det kommer nog snart.. Förra sommarn tog vi alltid flera fiskar över 3kg när vi var ute.. Med en topp som också är mitt pb på 6kg. De hoppas jag att slå i år.. Gärna på vertikalspöet ;) Vi hörs. /J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0