Fredagsmys.

Igår åkte jag och bauer ut för att vertikalfiska lite. Det var premiär för dennis som bara fiskat gädda såhär långt i år. Vi hade som plan att söka nya ställen där fisken står för att få lite mer bredd på fisket.
Vi startade på ett ställe som ser lovande ut. Men efter en stund utan fisk åkte vi vidare. Vi åkte till de stället som jag tidigare i veckan fått mycket fisk på, för att bauer skulle få känna på lite gös. De tog en liten stund sen så nöp det till i min jigg. Gös nr ett var landad och återutsatt. -Så, enklare än så kan de inte bli. Nu vet du att de funkar.. sa jag. Så kom hugg nr två. En fin hongös gapade över... jo, min jigg. Dennis tyckte det var fusk men sa att snart smäller det en feting på hans prylar. Men jag hann att landa både en och tre till innan de killade till i hans grejor. Men den där stora som han hade hoppats på var det inte, snarare den storas frukost. Men men, gös är gös och de var hans första på vertikalspöet. Vi körde en stund till men gösen verkade inte vara på hugget.

Vi hissade upp el-snurran och gasade vidare. Men allt efter som började vinden tillta och de blev svårt att fiska på de stället som vi tänkte fiska av. Vi gav det ett ärligt försök men det blev liksom inget vidare. Helt plötsligt ropar dennis om fisk. En fin borre runt kilot visar sin breda sida vid båtkanten och försvinner i en liten virvel. Fan också gormade bauer. Vi gav till slut upp för vinden och åkte vidare. Ett par tveksamma stötar i jiggarna var allt vi fick på nästa ställe. Då hade klockan gjort sitt och vi packade ihop för hemfärd. Vi räknade in till 6 landade gös.

Men, man ska vara glad för de. Det är lätt att bli bortskämd om man en dag har ett riktigt givande fiske.
Imorn blir det ett pass igen. Sen är de måndag och jag återgår till arbetet och vanliga rutiner. Med andra ord bara fiske 2ggr i veckan ;)

/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0