Idag var jag och Chrille ute en tur på sj...

Idag var jag och Chrille ute en tur på sjön. Vi hade som mål att försöka locka upp lite gös då gäddfisket har nått botten. Vi började vertikalfiska lite över vårat vanliga gös-hak. Nya i vertikalgemet som vi är gjorde vi som vi läst oss till.. Efter bara några minuters fiske rycker det till i jiggen och ja gör mothugg. En liten borre kommer upp med en förvånad min. Både jag och Chrille blir glada och får en känsla om att de här kanske är dagen då vi kan åka hem nöjda. Vi nöter vidare men inget händer. Lodet visar bananer och annat intressant. Men i vanlig ordning blir de inte mer. Vi skiftar om till gäddfiske och börjar nöta på. Men tröttnar ganska snart. Mitt humör är snunskigt dåligt och som grädde på moset är jag nyopererad i halsen och mår inte riktigt som vanligt. Vi bryter en stund senare. Inte ff men de känns som om jag blev de. Nya tag ? Mm till nästa gång ! Höörs / J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0