Skön dag !

Sjukskriven efter operationen som man är tog jag tillfället i akt och åkte ut till båten.
Klockan var väl runt elva när jag kom ner, ja satt mig på bryggan och började pilla med spöna. Tanken var att ta lite strömming för att senare meta gös. Väl på strömmingshaket fyllde jag hinken snabbt. Men det var så jävla skönt väder så jag satt kvar ett tag och njöt i solen medans det killade skönt i spötoppen. När jag precis skulle ge mig fick jag en borre på kroken. Så jag tänkte att varför inte testa jigga lite under stimmet med mat. En knall gul relax jigg borde utmärka sig duktigt tänkte jag och började kasta. Men abbisarna verkade inte så sugna på min jigg. Jag nötte men inget hände. Så ja riggade om till drop-shot och en brun maskliknande jigg. I första kastet satt en borre. Yes ! Efter en stund hade jag landad sex abborrar i lagom size. Gott på mackan tänkte jag.. Men de fick simma tillbaka igen.

Ja åkte in till gösparadiset med höga förhoppningar. Två meten i aktern och jag med jiggspöet i fören. Några löjor sprätte i ytan och allt kändes förjävla bra. Sjukskriven ? De kan jag leva med.. tänkte jag. Tiden gick men inget hände. Trots strålande väder började jag bli lite otålig. Mete kanske inte är min melodi riktigt. Jag gillar att effektivt fiska av och åka till nästa. Så, så fick de bli. Efter ett kortare platsbyte fick jag en rejäl stöt i spöt. Ett snabbt mothugg senare och en arg liten göshane fick syna insidan av båten. Jag fiskade vidare men fick inte mer en ett par nyp i jiggen. Men de gjorde inte så mycket. Årets första gös är landad och det är lite tidigt än sålänge så de kommer bara att bli bättre ! Skön känsla.

Vi hörs ! /J

Kommentarer
Postat av: Perra

Se där, nu släpper det. Både gös, abborre och strömming. ;)

2010-05-17 @ 21:35:10
URL: http://rumpekrafs.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0