Tja. Länge sen !

Mycket har hänt sedan jag sist uppdaterade.. Det har varit semester och så jäkla skönt det var !
Fiskat har jag gjort, mestadels i vättern faktiskt. Röding, öring & sik har vi fått. Vi har kört trollingfiske i vättern. För mig ny och spännande metod. Även om det nu i sommarmånaderna inte är några rekordfiskar som tas. Bättre blir det till hösten då fisken jagar mera ytligt och laxen är mer på hugget.
Sen har det fiskats abborre.. lite gädda, men inte mycket. Har pausat det fisket lite för att hitta suget.
Trots en kanon vår kände jag mig lite mätt. Man har ju harvat på seriöst i vikarna nu efter gädda i 7 år. För att inte räkna med all tid innan man började fiska seriöst sportifiske, vilket man kanske alltid gjort i olika grader.
Mete med mask var ju för en själv grymt seriöst redan som stövelknodd efter pappa.
Idag köpte jag mig även en ny båt. Oj se där.. Japp, en fin fin Quicksilver 525 commander.
Aja, vi hörs. Ska försöka uppdatera oftare !
/J

Kommentarer
Postat av: Brunte

Kul med ny båt. Hur gick resonnemanget? Var Quicksilvern förstavalet?

2011-08-11 @ 09:44:00
Postat av: Jocke

Alltid skoj med nya prylar ! Ja du, letade efter en båt där som kan kombineras med spinn & trollingfisket. Först var jag ute efter en Jeanneau Cap Camarat 515 wa. Men dom görs inte längre, slutade -09 tror jag. Sen såg jag commandern och dom var snarlika. Efter 3-4 besök och provsitt och klämmande nere på Sjö&marin blev de Quicksilvern.

2011-08-12 @ 18:16:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0