Fiskefri helg.

Den här helgen var tänkt att vara helt fiskefri då jag lovade min kära sambo att vi skulle flyttpackandet.
Men imorse när jag vaknade smått bakis vid 12 efter lördagskvällens bravader, sa Jenny: Jag åker till IKEA med din syster nu! DING !! Plötsligt såg jag min chans att sticka iväg och fiska några timmar. Upp snabbt och pilla i sig lite frulle. Jag ringde farsan och han nappade på mitt förslag om att sticka iväg och pimpla abborre.
Men efter två hundraklubbare i rad på ismetepassen kunde jag inte låta prylarna vara hemma. Så jag håvade upp ett gäng med små mörtar jag hade kvar i tunnan och kastade in hela arsenalen i bilen.

Väl på plats satte jag ut spöna på ett helt nytt ställe där jag trodde vi kunde lura en och annan gös medans vi pimplade. I första hålet drog jag genast en abborre på min glittrande pirk och farsan vankade till direkt och började tokpimpla. Jag drog kort där efter abbis nr 2 men han kontrade med kanske den minsta abbis jag sett.

Efter ca en timmes pimplande i solen flög vippan upp på ett av mina spön. Jag ropade på farsan medans jag joggade fram till hålet att hämta avkrokningsmattan, våg osv.
Linan stod snett bort i hålet och jag nitade direkt. Spöt bågade djupt och ett lyckorus spred sig i kroppen.
YES ! Ännu en fin fisk. Gäddan rusade bestämt flera gången men tillslut tittade den upp med skallen i hålet och jag kunde greppa fisken. Det visade sig vara metergädda nummer 3 ! Fan vad nice! Som jag sa när jag drog den på 7,9 för 1½ vecka sen att proppen kanske har lossnat nu, det verkar så.

Det blev ingen mer fisk, inte ens någon abbis. Men jag var nöjd, ett par sköna timmar på isen.

Gäddan var 108cm och vägde 8,1kg !



Tack och adjö fågelfrö !
/J

Kommentarer
Postat av: Marcus

Grattis Gäddkungen, imorgon ska jag ut och fiska öring så jag har nått att skryta om när du kommer in.



2011-03-21 @ 19:26:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0